Dagens...



Kärlek?
Dagens fundering handlar om kärlek, och hur många olika typer av kärlek det finns.
Men känner kärlek till familj och vänner, till musik, husdjur osv... Men när någon säger ordet "Kärlek" så tänker nog de flesta på förhållanden. Och det är det jag tänkte skriva lite om idag, iallafall om mina åsikter kring kärleken i ett förhållande. Låt se, jag har inte varit i ett förhållande på över 1½ år, men jag vet fortfarande exakt vad det var som fick mig att förstå vad ordet kärlek betyder i just detta sammanhanget. Och enligt mig är kärlek att hitta någon som man kan dela allt med, visa sidor av sig själv som man kanske inte gjort för någon annan. Kärlek är att känna sig accepterad och att inte behöva dölja vem man är. Kärlek är inte ytligt. För om man känner att man måste tänka på hur man ser ut hela tiden osv med sin partner, ja, då är det inte bra. Man ska inte vara rädd för att visa sig för någon man älskar, för om ens känslor är besvarade så bryr sig inte den andra om hur man ser ut utan smink och om man dreglar när man sover.
Alla behöver kärlek, och det finns någon för alla! Bara för att det kanske inte finns någon precis utanför dörren så betyder det inte att det inte finns någonstans, man måste bara lära sig att leta utanför boxen så att säga. För vissa kan det ta flera år att hitta den rätta, vissa hittar den inte förrän dom är 30-40 år, och vissa hittar den redan i tonåren. Det har egentligen ingen betydelse när eller var kärleken slår till, för man känner alltid samma pirr i kroppen när man vet att "Detta är rätt!"
Och en sak till vill jag säga, GE INTE UPP! Ofta när man är i 13-14-15-års ålder och blir dumpad t.ex, så tänker många att "Jag kommer aldrig någonsin hitta någon igen". Men jag säger bara: bullshit! Det kan ta år innan ni hittar någon som ni verkligen tycker om igen, men ge det bara tid. Kärlek är inget man ska stressa med, låt det ta den tid det tar så får ni se själva att det varit värt att vänta på! Och när det väl tar slut så kan jag lova att det alltid kommer nya chanser, oftast med bättre personer! Så stressa inte, kärleken finns närmre än ni tror!

"Kärlek är inte att hitta någon man kan leva med. Kärlek är att hitta någon man inte kan leva utan"

Isabella Svensson
Postat av: bloggläsare

jag älskar hur du skriver saker!

dina ord gör min dag ibland, du tar verkligen upp saker som man behöver uppmuntran till! älskar din blogg! <3

2010-08-31 21:50:56
Postat av: isabella svensson

Tack, det var kul att höra att du uppskattar det jag skriver! Jag gör mitt bästa! :)

2010-08-31 22:28:42
Blogg/Hemsida: http://buttsekz.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?