Syster...

Hej.
De flesta som känner mig vet att jag har en syster som heter Rebecca, men vad de flesta inte har en aning om är att jag faktiskt har en syster till, Sofia. Och anledningen till att de flesta inte vet något om henne är för att det gör inte jag heller. Hon försvann innan jag var tillräckligt gammal för att komma ihåg henne. Och jag har bara träffat henne en gång i mitt liv, då var jag 12 år. Det är 3½ år sedan nu. Efter det har vi inte hörts av alls, och vi vet absolut ingenting om varandra. Jag vet vart hon bor och hur gammal hon är. Men that's it. Vi har inte haft någon kontakt alls under min uppväxt, förutom några enstaka brev för många år sen, där vi gjorde klart för varandra att vi faktiskt är systrar. Men nu till saken...
Igår när jag satt och klickade runt lite på facebook, så kom jag och tänka på Sofia, och att jag ville veta hur hon har det nu, vad hon sysslar med osv. Så jag letade upp henne, la till henne som vän osv. Och när hon accepterade fick jag en klump i magen. Jag fick panik. Jag vågade inte skriva, jag vågade inte fråga hur hon hade det. Varför vet jag inte. Men eftersom vi inte haft någon kontakt innan så känns det sjukt att vi skulle ta upp den nu. Det känns som om allt är för sent, fast jag vet så väl att det inte är det.
Jag hade gjort allt för att få lära känna henne, dela hemligheter med henne och vara just det jag är, hennes syster. Men hur ska jag kunna veta vad hon vill, jag vågar ju inte fråga...
Det är sjukt frustrerande att veta att man har en syster som egentligen inte bor så långt bort, men som man är så osäker på. Jag önskar att jag hade haft henne där från början. Det bränner att jag inte var där när hon tog studenten osv, för det borde väl en syster varit, eller hur? Och jag vet att vi inte känner varandra, men det känns ändå så hemskt. Vi vet båda att vi är systrar, vi vet vart den andra finns osv. Men ändå är allt så långt borta.
För de flesta är detta kanske inte så intressant att läsa, men kände bara att jag behövde skriva av mig lite...



Detta är Sofia Svensson. Min syster.


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?