BÖCKER <3

Hej igen!
Jaha, då var det dags att dela med sig av en fundering igen, eller ja, mer ett tips kanske? Spela roll, behövde bara en kategori, haha!

Jo, såhär är det. Alla som läser min blogg vet ju fömodligen att jag nu flyttat hem till min pappa på heltid, eller ja, i veckorna iallafall. Så jag har tagit med mig alla mina kläder, smycken, smink, skor och lite annat smått och gott som jag hade hemma hos min mor, hit. Men så var jag hemma hos mamma i helgen. Och när jag kollar runt i mitt rum så ser jag massa böcker lite var stans, riktigt bra böcker! Och jag hade inte tagit med mig en enda till pappa. Jag hade faktiskt inte ens tänkt tanken att ta med böckerna! MEN VARFÖR?! Jag fattar det inte. Jag älskar att läsa, om jag väl väljer mina böcker själv dvs, inte sådana böcker läraren i skolan tvingar en att läsa, utan böcker som faller just mig i smaken. MEN, jag hade helt glömt bort det! Jag hade glömt hur otroligt skönt det är att sjunka in i böckernas värld, leka med fantasin och låta tankarna flöda, utan att ha massa ljud omkring. Jag hade helt glömt... Och det gör mig faktiskt lite ledsen. Nu för tiden så kretsar allt så mycket kring internet, tv och mobil. Och det är många som glömmer bort att det faktiskt är skönt att slippa allt det där ibland, och vara lite Old School, tyvärr. Visst, det är väl många som läser också. Men jag hoppas iallafall att ni som läser detta känner igen er lite. För annars kommer jag känna mig dålig, och tro att jag är den enda som låtit internet ta över mitt liv, haha!
Nej men seriöst, fattar ni vad jag menar? Man glömmer helt bort hur skönt det är att glida ner i soffan med en kopp te och en bra bok, och bara försvinna lite.
Så när jag stod i mitt rum hemma hos mamma och deppade över mina böcker, så bestämde jag mig, JAG SKA BÖRJA LÄSA IGEN! Så jag tog några böcker med mig och började läsa redan i bilen på vägen hem, och jag fastnade direkt. Alla ljud försvann, och man bara kopplade av på ett så skönt sätt, helt underbart.
Så här är en rekomendation till alla er som är stressade osv - Ta det lugnt, läs en bok!

Ha det gött gubbar!

 

 


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?