Hmm..?



Vem är jag?

Jag är förvirrad, sjukt jävla förvirrad över mig själv just nu.
Jag står på kanten och velar fram och tillbaka, vilken sida ska jag stå på? Ska jag vara den alla andra vill att jag ska vara, eller ska jag följa min egen väg och göra det som är bäst för just mig? Det känns som en ganska självklar fråga, men när man väl står där på kanten så är det inte så självklart längre.
Vissa frågor ställer man sig varje dag. Till exempel vad man ska ha på sig för att bli accepterad av andra, hur man ska sminka sig för att folk inte ska kolla snätt på en, vad man ska säga eller inte säga för att man är rädd att allt ska bli fel och folk kommer tro att man är helt blåst. Det är någora av de saker man tänker på varje dag, utan att egentligen vara medveten om det. Jag tror många känner igen sig själva i det jag skriver nu, att man inte alltid vågar vara sig själv. Men vågar inte förändra sig så extremt, även om man kanske vill. Jag har förändrats extremt genom åren, och det har jag väl gjort för min egen skull, och folk verkar ha accepterat det.
Men hur kommer det bli nu, när jag satsar på illrött hår och precis piercat labret? Kommer folk och klassa mig som det vi i dagens läge kallar för "emo" eller kommer dom fortfarande titta på mig som den jag är och den dom känner mig som? Det är svårt att veta innan man testat. Jag vet att jag kommer göra det som är rätt för mig, för det gör jag oftast. Men vad händer sen? Kommer jag stå och grubbla på om det var värt det, eller kommer jag trivas bättre med mig själv för att jag gjorde det jag tyckte var rätt för stunden? Jag vet inte. Men jag vet en sak, jag är rädd.. Jag är rädd för att folk ska stöta bort mig. Jag är rädd för att folk inte ska kunna se djupare in i mig, och bara gå på vad man ser på utsidan. Jag är rädd för förändringar, för saker är väl bra som dom är, eller? Samtidigt som jag vet att jag behöver en förändrig mer än någonsin. Jag föddes till att vara den jag är, inte den som andra vill att jag ska vara. Men det är inte alltid så lätt att tänka så.
Vem är jag? Är jag den jag vill vara, eller är jag den som andra vill att jag ska vara?
Förvirring, förvirring, förvirring...




Jag vill bara vara den jag är, så låt mig vara det...

Postat av: Becky

Jag vet jag vet varför lyssna på storasyster som endå ser ut som ett monster å knappt har några vänner.

Fine sure. Men se cochså att jag är mig själv till 110% och lever nu dåva (:

Om folk skulle stöta bort dig öfr en piercing och att du komemr ha rött hår atm (du komemr ju inte ha det för evigt and HELLO! det är en hårfärg) så är de väl endå inga att umgås med?

Vill du verkligen umgås med folk som bara tar folk för utsidan å inte insdan.

Jag vet att du kommer typ ba "jaja becky gå å dö".. men jag säger såhär. TÄNK på det jag sägetr.

Vill du umgås med dem och själv kanske bli klassa dså?

För stöter de bort dig för att du ser "emo" ut (då vet de inte hur en "emo" ser ut btw -.-) så är de ju svin endå.

De som däremot stannar kvar och ba "jaha oki det var ju kul för dig ska vi fortfarande gå på fest i helgen elelr" är ju riktiga vänner eller hur?

Du behöver inte svara något nedlåtande.. Ba tänk över det.

Jag har itne många vänenr pga. att jag e mig asjälv. Mend e som är kavr är dock några riktiga goingar :) Å jag har hellre få riktiga vänner än många falska.

2011-01-31 03:15:56
Blogg/Hemsida: http://electrolicious.webblogg.se/
Postat av: isabella svensson

Haha lilla gumman, för det första tyckerj ag inte att du ser ut som ett monster, jag tycker du är stencool och det står jag för!

Men när det kommer till att försöka vara sig själv (iaf i mitt fall) så är det inte så lätt. Och jag vet att det du säger är sant, sviken mina vänner mig så är dom svin. Och jag vet väl på sätt och vis att dom kommer stanna kvaar no matter what, de flesta iallafall. men jag är fortfarande rädd för hur folk ska titta på mig.

Fast det possitiva med detta är väl att jag kommer att bli kallad för emjop och inte fjortis, och det känns rätt bra ändå.. haha!

Aja, tack för att du bryr dig! Jag älskar dig, det gör jag verkligen. <3

2011-01-31 12:20:05
Blogg/Hemsida: http://buttsekz.blogg.se/
Postat av: isabella svensson

emo*

och jag rättar alla andra stavfel här med, jävla fakenails! xD

2011-01-31 12:21:00
Blogg/Hemsida: http://buttsekz.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?