Dagens fundering!



Hej igen alla söta!
Jo, nu när jag sitter här i min ensamhet så kom jag att fundera över hur mycket veckodagarna påverkar oss egentligen, eller, dom påverkar iallafall mig något enormt! Känner nästan alltid på ett speciellt sätt på respektive dagar.
Jag kan gå igenom hur dagarna känns för mig!

Måndag - Helt död! Alltid svintrött och orkar ingenting. Detta är också en sån dag (iallafall om man går i skolan) där man pratar om allt som hänt under helgen. Utöver det får man ingenting gjort och är allmänt tråkig.
Tisdag - Här inser man att bara 1 dag av veckan gått, fast det känns som en evighet. MEN, man börjar piggna till och är sugen på att göra någonting.
Onsdag - fredag mitt i veckan brukar man säga. Men jag ser det bara som dagen där man börjar tagga inför helgen, då är det bara två dagar kvar tills fredag och helg, man drar upp smilbanden en bit och humöret börjar stiga uppåt!
Torsdag - Helt underbar dag! Superglad och supertaggad för att jag vet att IMORGON är sista dagen innan helg. Denna dagen brukar också gå väldigt fort, så det är ännu mer toppen!
Fredag - WOOOHOO! Äntligen fredag! Idag finns det ingen spärr! Det är den bästa dagen på hela veckan, och då är det dags att släppa loss ordentligt!
Lördag - Aj, aj, aj! Stackars huvud! Det är nu man ångrar lite att man körde så hårt kvällen innan, men det brukar vara värt det. När man vaknar ringer man runt till alla och kollar läget. Kanske också kollar upp vad som EGENTLIGEN hände kvällen innan ;) Man ligger bakfull hela dagen, käkar pizza och kollar på tv. På kvällen så är det antingen som fredag igen, eller så är man bara allmänt gosig och vill mysa med någon man tycker om!
Söndag - Detta är dagen man aldrig kommer undan! Detta är en sån dag man ALLTID är trött, även om man inte är bakfull. Man är aldrig pepp på att göra något en söndag, inte jag iallafall. Detta är dagen man tar det lugnt, och går runt med ångest, för att imorgon, är det måndag igen.

Och så fortsätter det så hela tiden! Det finns väl undantag, men detta är det vanligaste, för mig iallafall! Är det någon som känner igen sig? Haha! :D


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?