Se mig, snälla, se mig...

Varför kan ingen förstå?
Varför kan ingen förstå att när ångesten bryter ut behöver jag dom, mina vänner, som mest?
Men dom förstår inte, det gör ingen.
Dom tar avstånd, som om jag hade någon psykisk, smittande sjukdom.
Dom är rädda, eller också bara fega. Dom är för fega för att ta ställning till sånt dom aldrig tidigare sätt.
Så dom skjuter det åt sidan, tänker att "det löser sig nog!"
Men vad gör dom sen, om det inte löser sig?
Jo, dom lägger skulden på mig, säger att jag inte kämpar, att jag är för svag. Dom skrattar mig rakt upp i ansiktet. Spottar på den lilla värdighet jag har kvar.
Men om dom ändå brydde sig...
Då skulle dom veta att mitt liv inte varit någon dans på rosor, dom hade vetat att jag får kämpa mig upp varje morgon, kämpa fast jag egentligen inte orkar mer.
Dom hade vetat att jag suttit kedjad i bojor, och aldrig riktigt kommit loss...
Men hade dom brytt sig om det dom visste, eller hade dom skjutit det åt sidan också?
Jag vet inte...
Men jag vet en sak, jag är trött på folk som sviker mig, jag är trött på att mina vänner sviker mig, när jag behöver dom som mest...
Jag är trött på att bli lämnad ensam när jag knappt inte klarar av att andas själv...
Varför gör ni såhär? Ni är mina vänner, jag har alltid ställt upp för er, men aldrig ni för mig...
Är ni rädda, eller vad handlar det egentligen om?
Varför vågar ingen ta steget? Varför vågar ingen hålla om mig medans jag låter mig själv skrika ut all ångest?
Ni som är kvar orkar väl inte, ni kommer väl ge upp som alla andra gjorde för länge sen.

Jag vill inte bli hon som försvann, hon som var för svag... Men jag behöver eran hjälp för att klara mig genom detta, för jag vet, jag vet... Att jag orkar snart inte mer..
Jag orkar inte med de ångestkrypande varelserna som äter upp allt inuti mig utan att lyckas ta sig ut, jag orkar inte, jag vill inte...
Det kryper i hela min kropp. Jag behöver er. Jag behöver känna att jag betyder något för er.
Annars är jag rädd att slutet är nära, väldigt nära...
Jag är trött på att vakna med en klump i halsen, jag är trött på att varje morgon och kväll borra ner huvudet i kudden och låta tårarna forsa ur mig, det är inte kul längre, inte någonstans.
Kanske om jag skär upp ett hål, bara ett litet, så kanske det rinner ur mig, allt ihop.
Men det kommer alltid komma tillbaka, jag kommer inte undan det som är, det som alltid varit.
Men med er vid min sida, så kanske jag iallafall kan ta mig till ytan igen, ta mig till det stadiet där man faktiskt står ut med livet, för jag tror inte att jag gör det just nu...


Postat av: ♥ m.

Jag förstår vad du pratar om, ingen ser mig knappt heller. Jag frågar jämt om hur alla mår, ringer och hör av mig. Kanske är det någon som har gjort slut med sin pojkvän, då hör jag av mig jämt för att se att hon mår bra och om hon vill prata av sig. Men får man någonsin något sånt tillbaka? Nej... Jag hoppas dina såkallade "vänner" ger dig mer uppmärksamhet snart, särskilt när du behöver den som mest. Hoppas det löser sig, och du är inte ensam. Kram.

2011-03-16 16:20:33
Blogg/Hemsida: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: isabella svensson

Jo, det är lite tröttsamt att finnas för alla i längden. Men jag älskar mina vänner över allt annat, det är därför jag bryr mig som jag gör. Sen att dom kanske inte gör samma sak för mig gör mig såklart väldigt ledsen, men jag kämpar för dom ändå, även om jag ibland vill ge upp dom helt, i brist på tacksamhet.

Men denna texten verkar ha fått en del av mina vänner att tänka till, det är faktiskt en hel del som ringt och frågat hur det är med mig, och det är väl ett steg på vägen.. Men ja, det är bara att fortsätta kämpa!

Kram!

2011-03-16 16:30:06
Blogg/Hemsida: http://buttsekz.blogg.se/
Postat av: ♥ m.

ja, vem vet - dem kanske har mycket på gång i sina liv också? då kan det lätt bli så att man glömmer bort andra och bara tänker på sig själv, alla har ju "ego-perioder" liksom. men förstår dig helt, i längden blir det tröttsamt. men det löser sig alltid på ett eller annat sätt, ta hand om dig! :)

2011-03-16 22:25:07
Blogg/Hemsida: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: fanny

fast än att jag kanske inte visar det så väl

så finns jag alltid vännen!♥

2011-03-17 20:00:17
Blogg/Hemsida: http://ffannydusak.blogg.se/
Postat av: isabella svensson

Tack hjärtat. Finns för dig också! <3

2011-03-18 10:54:47
Blogg/Hemsida: http://buttsekz.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?