Hur jag håller mitt ansikte så "fräscht"

Hej på er! :D
Ja, nu ska jag tala om för er hur jag håller min hy så "fin", eftersom många har frågat, så var det väl på tiden nu. Oftast så gör jag bara den här "behandligen" innan jag går och lägger mig, men det händer också att jag gör det på morgonen, om jag nu har tid till det. Men ja, om vi utgår från att det det är kväll så brukar mitt mål vara att se så flåtig ut som möjligt, men jag ska nu, steg-för-steg, berätta för er hur jag gör.

1. Först och främst ser jag till att mitt ansikte är fritt från smink, dum som jag är tvättar jag oftast av det med tvål, men det är inget jag rekomenderar eftersom att det torkar ut huden, så använd sminkborttagning istället!
Men ja, när jag tvättat bort mitt smink så scrubar jag mitt ansikte med en pormaskscrub från Neutrogena, Visibly Clear - Blackhead eliminating daily scrub. Eftersom jag har problem med pormaskar, dom syns inte, men dom känns och jag hatar det. Så jag scrubar med den rejält, och sedan sköljer jag med kallt vatten.

2. När jag tvättat bort scruben så torkar jag ansiktet torrt. Men dra inte handduken över ansiktet, utan "tryck" istället, det bevarar fukten bättre. Anyways, när ansiktet är torrt tar jag ännu en scrub, eller en "polish"... Jag använder en polish från The Body Shop, Vitamin C Facial Cleansing Polish, och den scrubar jag ansiktet med när det är torrt, och sedan sköljer jag även bort denna med kallt vatten.


3. När jag väl scrubat klart, och torkat ansiktet. Så smörjer jag in mitt ansikte med en ansiktsolja, lagom mängd, för att inte bli fööör fettig i hyn. Jag använder mig av The Body Shop även här, Vitamin E Facial Oil. Funkar superbra, och funkar kanon om man, som jag, lätt blir torr runt näsvingarna. Smörjer denna i hela ansiktet som sagt, och ser till så att det inte blir för mycket. Blir det för mycket så "duttar" jag lite med en handduk.


4.
När jag gjort detta, så smörjer jag in hela ansiktet med en dag eller nattcreme. Brukar oftast använda olika ansiktskrämer från Yves Rocher, men om jag känner mig lite extra torr smörjer jag faktiskt ansiktet med ren Aloe Vera, har en flaska hemma som jag köpte i Egypten, som inte innehåller alcohol eller någonting, vilket är kanon. Aloe Vera är bra om man har väldigt känslig hy, och funkar också kanon att smörja sig med om man till exempel bränt sig i solen.

 

5. Till sist så brukar jag lägga Idomin på läpparna, bara för att hålla dem mjuka och fina. Ett tips jag skulle rekomendera till alla faktiskt, använd Idomin på läppara, istället föt Lypsyl, eftersom ett lypsyl kan (om man inte använder det HELA tiden) torka ut läpparna istället för tvärtom, medans Idomin gör läpparna supermjuka!

 

Ja, där har ni det! Lite små tips osv bara, och lite allmän fakta till er som undrat över min hy.
Tänk på att om ni testar detta, så kommer ni se väääldigt flåtiga ut när ni går och lägger er, men på morgonen kommer ni vara superfina! :) Eller ja, det är ju svårt att säga, jag har ju säkert annorlunda hy än många av er andra, men vet ni med er att ni har liknande min hy - så testa detta, det funkar prima! :)
Nu ska jag gå och lägga mig. Ha det så bra allesammans!

 

PUSS


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kommer du tillbaka?